نصب داربست اسلامشهر

نصب داربست اسلامشهر

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر و دومین شهر پرجمعیت استان تهران به شمار میرود. در ایران نیز این شهر از لحاظ جمعیت نوزدهمین شهر کشور محسوب میشود. جالب است که اسلامشهر پرجمعیت ترین شهری به حساب می آید که مرکز استان نیست و نزدیکترین شهرستان به تهران است که تنها ۱۲ کیلومتر با این شهر فاصله دارد.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن که مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ انجام داد،  این شهرستان شامل ۵۴۸٬۶۲۰ نفر جمعیت بود که ۲۷۹٬۲۸۲ نفرشان را مردها و ۲۶۹٬۳۳۸ نفرشان را زن ها تشکیل میداده اند.

در آغاز شکل گیری، اسلامشهر از چندین روستاهای کوچک تشکیل شده بود، به طوری که قدیمی ترین قنات، مدرسه، گرمابه همگانی، آتشکده زرتشتیان باستان و گردشگاه های ثروتمندان شهرنشین در روستای ضیا آباد قرار داشت. سالور، قاسم آباد، ایرین، چیچکلو، محمدآباد چهارطاقی از دیگر روستاهای این منطقه بودند که روستای سالور به خاطر نزدیک بودن به رودخانه کن، یکی از روستاهای بسیار زیبا و قدمت دار اسلامشهر بود.

یکی از آثار باستانی معروف اسلامشهر، تپه مافین آباد است که به هزاره ۵ و ۴ قبل از میلاد بازمیگردد و در جنوب شهرک قائمیه واقع گردیده است. این اثر تاریخی مورخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۲۳۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. آتشکده ضیاء آباد که متاسفانه امروزه به دلیل عدم نگهداری صحیح چیز زیادی از آن باقی نمانده است نیز یکی دیگر از آثار تاریخی این منطقه به شمار میرود.

در سال های گذشته تیم داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در اسلامشهر و سایر مناطق استان تهران یکی از فعال ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده که به جرات میتوان گفت در اسلامشهر نصب داربست را به صورت موفق انجام داده است و تمامی ساختمان سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند.