نصب داربست در یوسف آبادنصب داربست در یوسف آباد

محله یوسف آباد یکی از محلات شهر تهران است که در منطقه ۶ قرار دارد. این محله در مرکز شهر واقع شده و از محلات قدیمی و معتبر شهر تهران محسوب می‌شود. محله یوسف آباد دارای فضایی معمولاً آرام و متناسب با زندگی خانواده‌ها است. این محله از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز از تنوع بالایی برخوردار است.

خیابان‌‌‌‌ها و بزرگراه‌های مهم اطراف یوسف آباد ، بزرگراه کردستان و محله امیرآباد در غرب، بزرگراه همت در شمال، خیابان ولیعصر و محله عباس‌آباد در شرق و خیابان دکتر فاطمی در جنوب است.

از آنجایی که گذر تاریخی تهران در زمان قاجار و پهلوی به این محله خوش آب و هوا افتاد، رویدادهای تاریخی قابل توجهی در این محل به وقوع پیوسته است. از جمله آن‌ها؛ آباد سازی زمین‌های یوسف آباد در سال ۱۲۵۰ توسط میرزا یوسف مستوفی الممالک، تاسیس بیمارستان ارتش در سال ۱۲۹۵ توسط سپه‌سالار، ساخت خیابان پهلوی (ولیعصر) در سال ۱۳۱۰، مداوای محمدرضا پهلوی پس از ترور دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۷، انتقال بیمارستان مسلولین در سال ۱۳۳۷، احداث بوستان شفق در سال ۱۳۴۰، تبدیل محله‌ای به نام ندید در یوسف آباد به محله جهان‌آرا و ایجاد خانه‌های مسکونی در آن در سال ۱۳۵۵ است.

در قدیم این محله به دلیل آب‌وهوای خوب و کشت‌وکار مورد توجه اهالی تهران بوده و امروزه نیز به دلیل دسترسی مناسب به شمال، شرق، غرب و جنوب شهر، جزو محله‌های مهم برای سکونت است. محله‌ای که در کنار درختان بلند، آب روان و آسیاب‌های آبی قدیمی‌اش، تاریخ و سرگذشت بسیار شنیدنی و زیبایی دارد.

اما تاریخچه یوسف آباد

نام یوسف آباد اولین بار در دوره قاجار و نقشه‌های آن زمان به چشم‌ میخورد. محله‌ای که طبق یکی از روایت تاریخی، از املاک میرزا یوسف آشتیانی معروف به مستوفی‌الممالک، صدراعظم محبوب ناصرالدین‌شاه بود. این محله در قدیم، یکی از آبادی‌های شمال غربی تهران بود که حدود ۴ کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشت. این آبادی را میرزا یوسف آشتیانی از ناصرالدین شاه خرید و در سال ۱۲۸۸ که تهران گرفتار قحطی شده بود، تلاش کرد تا با آبادانی آن کاری برای قحطی‌زدگان دست‌وپا کند. او رعایای گرسنه را برای ساخت‌وساز و رسیدگی به زمین‌ها به کار گرفت و در ازای آن روزی یک نان سنگک و یک قِران دستمزد به آن‌ها میداد. در نتیجه یوسف‌ آباد سرسبز و زیبا شد.

بعد از درگذشت میرزا یوسف، این زمین به پسرش میرزا حسن خان رسید و بعد از آن سپهسالار امیر خان سردار این منطقه را خرید و بخشی از آن را تبدیل به مزرعه کرد. سپس نوبت به مالک بعدی این محله، یعنی حاجی حسین امین‌الضرب رسید. او برای وارد کردن موتور برق و نصب آن در تهران از دولت پول گرفت و نتوانست آن را بپردازد. در نتیجه این ملک دوباره به دست حکومت افتاد و مالکیت خصوصی آن به پایان رسید.

ساخت‌وساز و شهرنشینی در این محله به زمان حکومت پهلوی برمیگردد. زمانی که رضاشاه تصمیم گرفت خیابانی از جنوب به شمال تهران بکشد و کاخ مرمر را به کاخ سعدآباد متصل کند. این جاده در مسیرش درست از این محله یعنی یوسف‌ آباد قدیم و سید جمال‌الدین اسد آبادی جدید عبور می‌کرد. به دلیل مخالفت زمین‌داران، خیابان از این محله عبور نکرده و مسیرش را برای رسیدن به کاخ سعدآباد کمی منحرف کرد. در نتیجه خیابان پهلوی از کنار این محله عبور کرده و باعث شد ساکنان شهر به این محله خوش آب‌وهوا با زمین‌های زراعی آن توجه کنند. این توجه باعث شد حکومت نیز در آغاز پهلوی دوم شروع به ساخت‌وساز در این زمین‌ها کرده و به هر کارمند دولت، یک قطعه زمین ۱۰۰۰ متری واگذار کند.

مطالب مرتبط : داربست

داربست در یوسف آباد

محله یوسف آباد یکی از محله های قدیمی و مرکزی پایتخت است که  داربست پایدار در این محله سالها فعال بوده است و پروژه های فراوانی در این منطقه مرکزی شهر تهران اجرا نموده  با فعالیت مجموعه پایدار در این منطقه سابقه درخشانی رقم خورده است و رضایت صد درصدی همشهریان عزیز این محله قدیمی تهران را برآورده نموده . گروه داربست پایدار از سابقه طولانی در زمینه نصب دابست در یوسف آباد  و اجاره داربست فلزی در یوسف آباد که به صورت انبوه بوده است داراست.

مجموعه داربست پایدار شرایطی را فراهم نموده تا مشتریان عزیز این محله زیبای شهر تهران بتوانند به صورت مستقیم با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرارنموده و با خیالی آسوده نصب و اجرای داربست خود را به دست مجموعه پایدار بدهند .

خدمات داربست پایدار در محله یوسف آباد :  نصب داربست ساختمان ها  و نصب داربست برج های اداری و مسکونی یوسف آباد ، نصب داربست مساجد و مدارس یوسف آباد ، نصب داربست نمایشگاه و نصب سازه های مصنوعی و غیره که با تیمی باتجربه که درمجموعه پایدار فعالیت می‌کنند نصب و اجرا می‌شود. داربست پایدار در تمامی محله ها و خیابان های محله یوسف آباد  نصب و اجرای داربست را انجام میدهد.

مطالب مرتبط : نصب داربست لواسان ، نصب داربست در قیطریه