نصب داربست لواسان

نصب داربست لواسان

لواسان شهری واقع در شهرستان شمیرانات است که جزو استان تهران و مرکز بخش لواسانات می باشد که مردم به طور عامیانه آن را لواسون صدا می زنند. لواسان که منطقه ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا است در دره کوه های البرز واقع شده است و تا شرق تهران ۱۱ کیلومتر فاصله دارد.

نام لواسان را برای اولین بار ناصر خسرو قبادیانی بلخی هزار سال پیش در اوایل کتاب سفرنامه ی خود ذکر کرد به این صورت که نوشته است بین ری و آمل کوه دماوند مانند گنبدی است که آن را لواسان گویند. واژه لواسان در گذشته به معنی لبه یا تیغه کوهی بود که خورشید از آنجا طلوع می کند چرا که از دو قسمت لو و آسان تشکیل شده که لو به معنی لبه یا تیغه کوه است و آسان که صفت فاعلی از مصدر “آسدن” و ریشه “آس” می باشد به معنی بلند شدن و برخاستن است. در زمان پهلوی دوم برای مدت کوتاهی نام شهر لواسان را به فرحناز تغییر دادند اما چون با اعتراض اهالی آنجا رو به رو شد مجدداً به همان اسم لواسان بازگرداندند.

توجه شود که اسم شهر لواسان هیچ نوع پسوند یا پیشوندی ندارد چرا که برخی از مردم آن را با ده لواسان کوچک یا لواسان بزرگ که جزوی از سایر مناطق لواسانات هستند، اشتباه می گیرند.

برخی از اهالی لواسان با گویش مازندرانی و برخی دیگر با گویش لواسانی صحبت می کنند. گویش لواسانی نوعی گویش فارسی-مازندرانی است که شباهت زیادی به زبان مازندرانی دارد.

نژاد بومیان لواسان، آریایی و همچون شهر ری باستان از شاخه مادها است که به تدریج و با گذشت زمان در اثر مهاجرت قومیت های مختلف، دچار اختلاط با یونانیان، سادات هاشمی و سایر اقوام ساکن ایران شد.

در سرشماری که سال ۱۳۹۵ در ایران انجام شد، شهر لواسان دارای ۱۸٬۱۴۶ نفر جمعیت شامل ۹۳۱۸ نفر مرد، ۸۸۲۸ زن بوده.

گروه داربست فلزی پایدار در طی سالیان متمادی با انجام پروژه های انبوه بسیاری در لواسان و سایر شهرها، یکی از فعال ترین شرکت های حوزه داربست فلزی انبوه به شمار می رود که در تمامی شهرها نصب داربست را به صورت موفق انجام داده است و تمامی برج سازان این شهرها از خدمات داربست پایدار رضایت خاطر کامل دارند. از همین رو ساکنین عزیز منطقه لواسان جهت اجاره داربست فلزی انبوه و همچنین نصب داربست لواسان کافی است با تیم ما تماس بگیرند.