نصب داربست منطقه 10 تهران

نصب داربست منطقه ۱۰ تهران

منطقه ۱۰ شهرداری یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز این شهر قرار دارد و میتوان گفت نصب داربست منطقه ۱۰ تهران یکی از رایج ترین و مهم ترین امور ساکنین این منطقه می باشد.

از اساسی ترین خیابان های منطقه ۱۰ تهران میتوان خیابان های جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون و رودکی (سلسبیل) و خیابان جمهوری اسلامی را ذکر کرد. هم چنین قسمت جنوبی تونل توحید نیز در این منطقه واقع است.

هم چنین این منطقه دارای سه بیمارستان خصوصی اقبال، شهریار، بابک و یک بیمارستان دولتی لولاگر می باشد.

این منطقه از تهران تراکم جمعیتی بالایی دارد و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ایران دارای جمعیت ۳۲۷٬۱۱۵ نفر (۱۱۷٬۴۰۵ خانوار) شامل ۱۶۲٬۱۶۲ مرد و ۱۶۴٬۹۵۳ زن بود. البته اطلاعات سرشماری سال ۱۳۹۵ درخصوص این منطقه هنوز انتشار نیافته است.

محله های این منطقه شامل بریانک، زنجان جنوبی، سلسبیل جنوبی، سلسبیل شمالی، شبیری – جی، کارون جنوبی، کارون شمالی، هاشمی، هفت چنارمی باشد. هم چنین پارک رضوان (واقع در خیابان کمیل)، بوستان رودکی (واقع در خیابان رودکی)، بوستان اعتماد (واقع در خیابان هفت چنار)، بوستان هفت چنار (واقع در خیابان هفت چنار)، پارک آیینه (واقع در خیابان جیحون)، پارک طوس (واقع در خیابان طوس)، بوستان زینبیه (واقع در خیابان مالک اشتر) و بوستان برادران شهید بیات (واقع در بزرگراه یادگار امام) نیز در این منطقه واقع شده اند.

بِریانَک که یکی از محله های اصلی منطقه ۱۰ تهران است جزو قدیمی ترین محله های شهر تهران محصوب میشود. بریانک در قدیم بخشی از دهستان غار در بخش ری شهرستان تهران به شمار میرفت و تنها ۱۰۰ نفر جمعیت داشت اما امروزه جزو شهر تهران است. دلیل نام گذاری این محله به بریانک این بود که یکی از شاهان در این محله بریانی میخورد و به بریونک معروف بود. خیابان بریانک در گذشته در دو قسمت شرقی و غربی بوده که پس از ایجاد بزرگراه نواب ارتباط بینشان قطع شد. سنگ فرش این خیابان در حدود ۳۰ سال پیش توسط آلمان ها انجام گردیده که یکی از مقاوم ترین خیابان‌های تهران از نظر تحمل وزن بسیار بالا در خصوص تردد وسایل نقلیه است به گونه ای که در هنگام حفر کانال جهت انجام لوله کشی گاز در دهه گذشته بیل مکانیکی دچار ایراد میشد.

مهم ترین ساختمان اداری واقع شده در محله بریانک، ساختمان آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران می باشد. این ساختمان در بلوار بریانک و قبل از میدان بریانک مستقر شده است. به علت وجود ساختمان آموزش و پرورش منطقه ۱۰ در محله بریانک، این محله میزبان تعداد بسیاری دبستان، دبیرستان و هنرستان و مدرسه کودکان استثنایی می باشد.

هم چنین سلسبیل نیز که یکی از محله های اصلی منطقه ۱۰ تهران است از قدمت بالایی برخوردار است. علت نامگذاری این خیابان به نام سرسبیل یا سلسبیل این است که در قدیم این خیابان به دلیل داشتن باغ های بسیار زیبا و جاری شدن آب زلال از چشمه فرمانفرمایان به سمت این خیابان سرسبز، ناخودآگاه مردم را به یاد بهشت و چشمه سلسبیل می انداخت. آب فرمانفرمایان از میدان رشدیه به سمت سلسبیل جاری میشد و بعد از عبور از نهر سلسبیل و باغ ها، به جنوب محله میرسید.

اکنون سلسبیل به رودکی تغییر نام داده شده‌ است و به اشتباه سر سبیل خوانده میشود. امروزه این خیابان یکی از بزرگترین مراکز خرید پوشاک در پایتخت محسوب میشود و دارای تعداد بسیاری پاساژ و فروشگاه پوشاک است. هم چنین در ایام محرم و به ویژه در روز عاشورا تقریبا کل خیابان بسته شده و هیأت های عزاداری این محله همگی مسیر خود را در بخشی از خیابان ادامه داده و پیاده روها نیز مملو از جمعیت عزادار میشود. این محله از سمت شمال با محله سلسبیل شمالی، از سمت جنوب با محله بریانک، از شرق با محله اسکندری و از سوی غرب با محله کارون جنوبی همسایه می باشد.

از جمله سینماهای منطقه ۱۰ تهران نیز میتوان به سینما کارون که در سال ۱۳۳۷ با مدیریت فریبرز اسفندیاری در دو سالن با ظرفیتی بالغ بر ۸۲۰ نفر افتتاح شد، سینما جی که با سه سالن در سال ۱۳۴۴ تأسیس شد، و سینما المپیا اشاره کرد. هم چنین ایستگاه‌های مترو این منطقه شامل ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در تقاطع بزرگراه نواب و خیابان آذربایجان، ایستگاه مترو کمیل در حاشیه بزرگراه نواب، ایستگاه بریانک در تقاطع بزرگراه نواب و خیابان بریانک غربی و ایستگاه رودکی در تقاطع بزرگراه نواب و خیابان امام خمینی غربی است.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۰ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۰ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۰ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در بریانک | نصب داربست در سلسبیل شمالی | نصب داربست در سلسبیل جنوبی | نصب داربست در کارون شمالی | نصب داربست در کارون جنوبی | نصب داربست در هفت چنار | نصب داربست در جی | نصب داربست در شبیری | نصب داربست در زنجان جنوبی