نصب داربست منطقه 15 تهران

نصب داربست منطقه ۱۵ تهران

منطقه ۱۵ شهرداری یکی از مناطق شهری تهران می باشد که در جنوب شرقی این شهر واقع شده است.  ساختمان شهرداری این منطقه در ضلع غربی پایانه اتوبوس رانی خاوران قرار دارد. جمعیت این منطقه طبق سرشماری که سال ۱۳۹۰ در ایران انجام شد، ۶۳۸٬۷۴۰ نفر (۱۹۲٬۶۱۰ خانوار) شامل ۳۲۵٬۳۱۳ مرد و ۳۱۳٬۴۲۷ زن بود.

مهم ترین بخش منطقه ۱۵ تهران شهرک های مسعودیه و شهرک والفجر و مسگرآباد و مشیریه و افسریه و بروجردی و سیزده آبان و بزرگراهای بسیج و بعثت و امام علی و آزادگان و خاوران می باشد.

مشیریه یا شهرک مشیریه که یکی از محله های منطقه ۱۵ تهران است، واقع در جنوب شرقی این شهر میباشد. این محله از سمت شمال به بزرگراه امام رضا و سه راه افسریه، از سوی شمال غربی به میدان بسیج، از سمت شرق به شهرک رضویه، از سمت غرب به بوستان پردیس بانوان، بوستان خلیج فارس، بوستان جنگلی توسکا، پارک آبی آزادگان، بوستان بزرگ آزادگان، بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام علی، از جنوب غربی به شهرک دولت آباد و از سوی جنوب به بزرگراه امام‌ علی و بزرگراه شهید رستگار مقدم محدود میگردد.

در گذشته مشیریه تحت مالکیت مشیرالسلطنه بود که همراه با محله رضویه ناحیه ۴ منطقه ۱۵ را تشکیل میدهند. هم چنین طبق مصاحبه هایی که با اعضای شورا یاری و معتمدین محله مشیریه انجام شد، این افراد، مالک این محله را مشیرالدوله، یکی از درباریان و نزدیکان ناصرالدین شاه و از ملاکین بزرگ، معرفی کردند که نام وی بر این محله همچنان به جای مانده است. آخرین مرزبندی تصویب شده برای این محله، به سال ۱۳۴۵ و همان آغاز شگل گیری این محله بازمیگردد. هم چنین فردی به اسم امیرسلیمانی جزو زمین داران بزرگ زمان پهلوی و اسدالله اعلم نیز به عنوان یکی از افراد مؤثر در شکل گیری این محله بوده اند. در واقع میتوان گفت که این دو نفر اولین فروشندگان زمین های این محله بودند. امروزه در پارک آزادگان که در غرب پارک پامچال واقع است، هنوز هم ساختمانی به اسم ساختمان امیرسلیمانی وجود دارد که متعلق به شهرداری مرکز می باشد.

محله افسریه که یکی از محله های اصلی منطقه ۱۵ تهران است را میتوان به عنوان نخستین محله از نظر مهندسی شهرسازی در تهران در آغاز تأسیس معرفی کرد. این محله جزو محله هایی از تهران است که از سیستم کدینگ در نامگذاری خیابانهایش بهره برده، به گونه ای که هر فرد غریبه به سادگی میتواند در این محله مقصدش را پیدا نماید زیرا آدرس دهی در این محل فقط با شماره خیابان و پلاک است یعنی به طور مثال کافی است به شما بگویند افسریه خیابان ۳۱ پلاک ۷۱، همین کد کافی است تا شما مقصد را بیابید.

طراحی محله افسریه طبق قطعات ۱۲۰ متری در تمام محله یکسان بوده و از این نظر نیز میتوان گفت در تهران جزو معدود محلات با این ویژگی است و در ابتدا فقط به عنوان محله ای ویلایی در یک طبقه تاسیس شده بود. از موارد مهم پیش بینی های انجام شده در آغاز تأسیس این محله، میتوان به عرض ۶ متر بر زمین ها اشاره نمود که قبل از انقلاب درب پارکینگ دو همسایه در کنار هم، حتما یکی در سمت چپ ملک قرار میگرفت و دیگری در سمت راست قرار میگرفت. با این روش ساده شهرداری قبل از انقلاب، به سادگی ایجاد جای یک پارک ماشین در خیابان را بین دو همسایه جانمایی میکرد اما متأسفانه بعد انقلاب به این موضوع هیچ گونه توجهی نشد و منجر به کمبود شدید جای پارک گردید.

جالب است بدانید که در گذشته سه راه افسریه، نام تقاطعی قدیمی در شهر تهران و در مجاورت محله افسریه بوده است. این شاهراه، به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرکت اغلب مسافران تهرانی که قصد ترک تهران را به سمت شرق داشته اند و هم چنین از آنجایی که به نوعی دروازه ورودی تهران بود ، حائز اهمیت بسیاری بوده است. سه راه افسریه، از یک طرف به سمت جاده تهران-مشهد، از طرفی دیگر به بزرگراه بسیج و از طرفی به اتوبان بعثت منشعب میگردید. درواقع میتوان اینطور گفت که سه بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه های افسریه، بعثت و جاده تهران-مشهد در این نقطه به هم متصل میشده اند. اما بعد از ساخت اتوبان آزادگان و تغییرنام اتوبان افسریه به بسیج این سه راهی دیگر از بین رفت و پل بسیج جایگزین آن گردید اما در اصطلاح عامه مردم هنوز هم با نام سه راه افسریه خوانده میشود.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۵ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۵ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۵ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در افسریه | نصب داربست در مشیریه | نصب داربست در شهرک مسعودیه | نصب داربست در شهرک والفجر | نصب داربست در مسگرآباد | نصب داربست در بروجردی | نصب داربست در سیزده آبان