نصب داربست منطقه 14 تهران

نصب داربست منطقه ۱۴ تهران

منطقه ۱۴ شهرداری یکی از مناطق شهر تهران می باشد که در شرق تهران واقع است و دارای شش ناحیه و ۲۶ محله می باشد که بیشترین محلات را در بین مناطق تهران در خود جای داده است.

منطقه ۱۴ فعلی در شرق شهر تهران، حد فاصل خیابان های هفده شهریور از سمت غرب، خاوران از سمت جنوب، بزرگراه بسیج از سمت شرق و خیابان پیروزی از سمت شمال قرار دارد. این منطقه در مجاورت مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۵ تهران است. وسعت این منطقه از تهران با در نظر گرفتن حریم، معادل ۰۳/۲۲ کیلومتر مربع می باشد. از محله های معروف این منطقه میتوان به دولاب، سلیمانیه، چهارصد دستگاه، کوی بانک رهنی، صد دستگاه، سرآسیاب و قصرفیروزه اشاره کرد.

دروازه دولاب، یکی از ۱۲ دروازه تهران است که در منطقه ۱۴ کنونی قرار داشته است. دروازه دولاب درواقع یکی از قدیمی ترین دروازه های شهر تهران است. این دروازه در حصار شاه طهماسبی در سمت شرق شهر تهران و شرق محله چال میدان و در ورودی بازارچه نایب السلطنه، واقع در خیابان ری امروزی واقع شده بود. در گسترش شهر در حصر ناصری محل دروازه دولاب به جایی که در زمان پهلوی سه راه شکوفه خوانده میشد و امروزه چهارراه شمس نام دارد، انتقال یافت.

در گذشته دولاب یکی از روستاهای بسیار قدیمی منطقه ری واقع نزدیک تهران بود که در جنوب شرقی این شهر قرار داشت. ده دولاب، بعد از به قدرت رسیدن آقا محمدخان قاجار و انتخاب تهران به عنوان پایتخت ایران، به صورت یکی از روستاهای تهران درآمد. طبق نوشته مجدالدین در کتاب زینت المجالس، دروازه دولاب یکی از چهار دروازه موجود در حصار تهماسبی بود و به واسطه مجاورت با ده دولاب به این نام خوانده میشد.

ظاهراً زمین‌های مجاور دروازه دولاب، جزو زمین‌های کشاورزی تهران بوده‌اند و از این زمین‌ها بیشتر جهت صیفی‌کاری و کشت تره‌بار مصرفی مردم تهران استفاده می‌شد.

چهارصد دستگاه یکی دیگر از محله های واقع در منطقه ۱۴ تهران است که در سال ۱۳۳۲ خورشیدی از ۴۰۰ خانه در نزدیکی دروازه دولاب تشکیل گردید.

شهرک قصر فیروزه که جزو محلات منطقه ۱۴ تهران است جهت اسکان پرسنل نیروی هوایی شاهنشاهی در اوایل دهه پنجاه خورشیدی در منتهی الیه شرقی شهر تهران احداث گردید. شهرک قصر فیروزه دارای دو فاز یک و دو است که به قصرفیروزه ۱ و قصرفیروزه ۱ معروف هستند. این دو شهرک به منطقه افسریه و شهرک والفجر، بزرگراه بسیج (افسریه) و پادگان ها و سایت های نظامی نیروی هوایی ارتش محدود میگردند.

 از جاذبه های منطقه ۱۴تهران میتوان به باغ وثوق الدوله، قبرستان مسیحیان، بقعه چهل تن و زمین های کشاورزی و باغ های گل اشاره کرد.

جمعیت منطقه ۱۴ تهران طبق سرشماری که سال ۱۳۹۰ در ایران انجام شد، ۴۸۴٬۳۳۳ نفر (۱۵۳٬۶۴۹ خانوار) شامل ۲۴۴٬۱۲۲ مرد و ۲۴۰٬۲۱۱ زن بود.

سینماهای منطقه ۱۴ تهران عبارتند از :

  • سینما میلاد (با نام سابق سینما ژاله) ؛ یکی از سینماهای قدیمی تهران است. این سینما در سال ۱۳۲۰ در یک سالن با ظرفیت ۵۴۰ نفر تأسیس گردید. این سینما که در ضلع جنوب شرقی میدان شهدا واقع است دارای درجه کیفی یک است.
  • سینما ناهید ؛ واقع در خیابان هفده شهریور، ابتدای خیابان شکوفه یکی دیگر از سینماهای تهران است. این سینما در سال ۱۳۵۰ افتتاح گردید. سینما ناهید پس از بازسازی که با تلاش موسسه سینما شهر در سال ۱۳۸۸ انجام شد امروزه با ۱ سالن مجهز با ظرفیت ۴۳۰ نفر به فعالیت خود ادامه میدهد. این سینما دارای درجه کیفی “ممتاز” است.
  • سینما پیروزی که در طبقه پنجم مجتمع پانوراما در خیابان پیروزی واقع شده است در بهمن ۱۳۹۵ تأسیس گردید و دارای دو سالن نمایش با ظرفیت ۱۶۷ و ۱۶۶ صندلی است. ۵۰% مالکیت این سینما متعلق به حوزه هنری و ۵۰% مابقی متعلق به سازمان فرهنگی شهرداری تهران می باشد.
  • سینما شکوفه (با نام های سابق سینما سیلوانا و سینما ملت) از مجموعه های سینمایی تهران می باشد. این سینما در سال ۱۳۴۰ و در سه سالن با ظرفیت ۷۷۰ نفر تأسیس گردید و امروزه دارای درجه کیفی مدرن است. این سینما متعلق به مؤسسه فیلمیران است که در سال ۱۳۸۹ توسط مؤسسه سینما شهر بازسازی گردیده است. سینما پردیس شکوفه که نامش پس از نوسازی، از سینما ملت به پردیس سینمایی شکوفه تغییر کرد، در ضلع جنوب غربی میدان شهدا واقع است.

ایستگاه های مترو منطقه ۱۴ عبارتند از :

  • ایستگاه مترو پیروزی ؛ یکی از ایستگاه های خط ۴ مترو تهران است که در خیابان پیروزی، قبل از خیابان شهید حسن پورمند قرار دارد. این ایستگاه در سال ۱۳۹۰ توسط شهردار تهران محمدباقر قالیباف افتتاح گردید.
  • ایستگاه مترو نبرد ؛ یکی از ایستگاهای خط ۴ مترو تهران می باشد که در خیابان پیروزی، نزدیکی چهارراه کوکاکولا واقع است.
  • ایستگاه مترو شهید کلاهدوز
  • ایستگاه مترو نیروی هوایی
  • ایستگاه مترو ابن سینا

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۴ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۴ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۴ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در قصر فیروزه | نصب داربست در دولاب | نصب داربست در سلیمانیه | نصب داربست در چهارصد دستگاه | نصب داربست در سرآسیاب