نصب داربست منطقه 8 تهران

نصب داربست منطقه ۸ تهران

منطقه ۸ شهرداری تهران یکی از مناطق شهر تهران است که در شرق این شهر قرار دارد و به آن نارمک نیز میگویند.

نارمک تهران جزو قدیمی ترین و مدرن ترین مناطق تهران به شمار میرود که در جنوب ده نارمک ساخته شد. نارمک یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیر تهران است. نارمک که در ضلع شمالی تهران نو و ضلع جنوبی و شرقی شمیران نو قرار دارد، پیش از تهرانپارس در دهه ۲۰ توسط فرانسوی ها ساخته شد. در سال ۱۳۳۰ شمسی نارمک برای سکونت فرهنگیان آموزش و پرورش ساخته شد.

نارمک دارای چند محله‌ بزرگ است که شامل بخشی از محله های مجیدیه، وحیدیه و فرجام می باشد و این محلات در این منطقه بزرگ که نارمک نام دارد قرار گرفته اند. طراحی منطقه مسکونی که به دست مهندسان کشور فرانسه انجام شده، به گونه ای است که موجب شده این منطقه یعنی نارمک، یک منطقه خاص از نظر شهر شناسی باشد، زیرا در طراحی آن از ۱۰۰ میدان پارک گونه که همگی به صورت منظم پشت سر هم قرار گرفته اند، تشکیل شده و اطراف میدان ها نیز سعی شده خانه و اپارتمان های زیبایی ساخته شود، و همین موضوع سبب شده منطقه مسکونی خاص و منحصر بفردی به حساب بیاید.

نارمک توسط بزرگراه رسالت به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم گشته که بخش جنوبی آن در منطقه ۸ شهرداری و بخش شمالی اش در منطقه ۴ شهرداری قرار دارد و دارای ۱۰۰ میدان است که ۱۳ میدان در شمال و ۸۷ میدان در جنوبش میباشد. میدان هفت حوض در نارمک جنوبی است که حالت مرکزی و تجاری دارد. بخش شمالی دارای هوای مطبوع تری می باشد و در منطقه ۴ شهرداری قرار دارد، هم چنین بازار مبل دلاوران که یکی از بازارهای بورس صنایع چوبی است از مراکز تجاری نارمک شمالی به شمار میرود. برخی از میادین و کوچه های نارمک شمالی نیز جزو مناطق اعیان نشین شهر تهران هستند.

یکی از اصلی ترین مراکز خرید نارمک، مجتمع تجاری سون سنتر است که در ضلع جنوب غربی میدان هفت حوض قرار دارد و شامل انواع فروشگاه های طلا و جواهر، ساعت، کامپیوتر، موبایل، پوشاک، البسه و… می باشد. از دیگر مراکز خرید این محله مرکز خرید کویتی ها واقع در خیابان آیت، مجتمع تجاری مروارید ، مرکز خرید نبوت و مرکز خرید کیش، مرکز خرید قائم و هم چنین مرکز خرید امرالد استار را نام برد.

منطقه ۸ تهران دارای مسجدهای زیادی است که یکی از مساجد معروف آن مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان می باشد، هم چنین مسجد معروف دیگر آن مسجدالنبی است که در میدان نبوت (هفت حوض قدیم) قرار گرفته است.

نارمک از سمت شمال به بزرگراه شهید زین الدین و جنگل های لویزان و شیان، از سمت جنوب به خیابان دماوند و محله تهران نو منتهی میگردد. نارمک از غرب و شرق بین دو بزرگراه قرار دارد، از غرب به بزرگراه امام علی و از شرق به بزرگراه شهید باقری متصل میشود. خیابان های مهم نارمک عبارتند از آیت، هنگام، شهید ثانی (۴۶ متری)، گلبرگ (جانبازان)، گلستان، دماوند، سامان، سمنگان، دردشت، فرجام، سراج، دلاوران، مدائن، چمن، جویبار، مهر، مرجان، مهرگان و شیرمرد(سهیلیان). هم چنین از میادین مهم نارمک میتوان میدان رسالت، میدان هفت حوض، میدان هلال احمر، میدان الغدیر را نام برد.

جالب است بدانید دانشگاه علم و صنعت ایران که یکی از دانشگاه های مطرح ایران در سطح جهان است و قدمتی در حدود یک قرن دارد در منطقه ۸ تهران واقع است. این دانشگاه، تنها دارنده دانشکده مهندسی راه آهن در خاورمیانه و دانشکده مهندسی خودرو در ایران می باشد. هم چنین اولین و سالها تنها دانشگاه صنعتی ایران بود که دارای دانشکده معماری و شهرسازی بوده است و تنها دانشگاه صنعتی در ایران است که به صورت تخصصی به رشته توسعه اقتصادی و برنامه ریزی می پردازد.

از بیمارستان های نارمک میتوان بیمارستان انصاری واقع در خیابان شهید ثانی و بیمارستان الغدیر واقع در میدان الغدیر را معرفی کرد.

در منطقه ۸ شهرداری تهران یا همان نارمک، چهار فرهنگسرا با نام های خانه فرهنگ، کتابخانه فرزانگان، فدک و معرفت و میدان ۱۶ وجود دارد. هم چنین فرهنگسرای خانواده نیز در نارمک واقع است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه ۸ تهارن دارای دو مرکز فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان است. مرکز شماره ۹ در محله تسلیحات و مرکز شماره ۲۱ کانون به عنوان یک کتاب خانه فراگیر است که به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه ؛ نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی، نیز خدمات ارائه میکند، در پارک فدک قرار گرفته است.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۸ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۸ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۸ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در تهرانپارس | نصب داربست در دردشت | نصب داربست در هفت حوض | نصب داربست در وحیدیه | نصب داربست در نارمک | نصب داربست در مدائن | نصب داربست در فدک