نصب داربست منطقه 17 تهران

نصب داربست منطقه ۱۷ تهران

منطقه ۱۷ شهرداری یکی از مناطق شهری تهران است که در جن‍وب غربی این ش‍‍هر واقع گردیده است. این منطقه از شم‍‍ال و شم‍‍ال غرب به من‍‍اطق ۱۰ و ۹ که حد ف‍‍اصل آن‍‍ه‍‍ا خی‍‍اب‍‍ان قزوین [جنوب بریانک] ت‍‍ا سه راه آذری و خی‍‍اب‍‍ان آذری است، از سم‍ت جن‍وب و جن‍وب شرق‍‍ی به من‍طقه ۱۹ و پ‍‍ادگ‍‍ان قلعه مرغی پارک ولایت کنونی که حد ف‍‍اصل بینشان خی‍‍اب‍‍ان زمزم است،. از شرق به من‍‍اطق ۱۱ و ۱۶ که حد ف‍‍اصل بینشان بزرگراه نواب صف‍وی، عب‍دال‍‍ه‍‍ی و پل نه دی بلوار چراغی است و از غرب به من‍طقه ۱۸ که حد ف‍‍اصل آن‌ بزرگراه ایت الله سعیدی و یافت آباد است، محدود میشود.

جمعیت این منطقه از تهران طبق سرشماری که سال ۱۳۹۵ در ایران انجام شد، ۳۴۸٬۵۸۹ نفر (۷۵٬۸۷۲ خانوار) شامل ۲۰۳٬۳۶۴ مرد و ۱۳۵٬۲۲۵ زن بود.

این محله جزو محلات آذری زبان خیز شهر تهران محسوب میشود. معایب این محله آن طور که در روزنامه ابرار توصیف شده است بدین شرح است: وجود قهوه خانه در حدود ۴ برابر دیگر مناطق، فرسودگی بافت شهری و ساختمان ها در حداقل ۷۰ درصد بناها، وجود رشته قنات های گوناگون و امتداد یکی از گسل های تهران در منطقه ۱۷.

از آنجایی که منطقه ۱۷ در جنوب غربی تهران واقع شده، به علت دوری از رشته کوههای البرز، دارای آب و‌هوای نسبتاً گرم و خشکی می باشد. البته سمت غرب این منطقه تا حدودی از هوا خنک تری برخوردار است. ازدیاد جمعیت و ترافیک سنگین موجب شده تا منطقه ۱۷ تهران آلودگی هوای زیادی داشته باشد به گونه ای که این منطقه یکی از آلوده ترین مناطق شهر تهران به شمار میرود. از سویی دیگر عبور دو خط راه آهن تهران – تبریز و تهران – اهواز در این منطقه‌، موجب افزایش آلودگی هوا گشته است.

منطقه ۱۷ تهران یکی از مناطق پر تراکم و یا حتی میتوان گفت پر تراکم ترین منطقه‌ تهران بزرگ محسوب میشود. این منطقه از نظر توسعه یافتگی‌، جزو سه منطقه کمتر توسعه یافته در شهر تهران قلمداد میشود. هم چنین این منطقه یکی از آسیب پذیرترین مناطق تهران است چرا که روی گسل است، بافت قدیمی و پوسیده ای دارد، ساختمان هایش قدیمی بوده، اصول شهرسازی در آن رعایت نشده و عرض کوچه ها در برخی محله ها به طرز باور نکردنی ای کمه و در حدود ۸۰ سانت می باشد. با این حال، نکته مثبت و قابل توجه این منطقه‌، کم بودن تعداد سوانح رانندگی در آن و تولید کم زباله می باشد.

اخیراً برنامه هایی در دست شهرداری است تا خطوطی از ریل راه آهن که در منطقه ۱۷ از روی زمین عبور کرده، به زیر زمین منتقل گردد.

منطقه ۱۷ تهران از ۳ ناحیه تشکیل شده که محله های گلچین، بهاران، ابوذر غربی، ابوذر شرقی، مقدم، جلیلی، امامزاده حسن، آذری، قلعه مرغی، زهتابی، زمزم و بلورسازی را شامل میشود.

در تاریخ ۷ آبان سال ۹۶، آقای نجفی شهردار اسبق تهران، امیر محسنی را به عنوان شهردار منطقه ۱۷ برگزید اما وی بعد از ۲۰ ماه با حکم پیروز حناچی شهردار تهران سمتش را با به محمود کلهری واگذار نمود. آقای کلهری چهاردهمین شهردار منطقه ۱۷ تهران بعد از انقلاب اسلامی می باشد.

با وجود تمامی معایب این منطقه، حمل و نقل عمومی در منطقه ۱۷ که متراکم و شلوغ می باشد، نسبتا خوب است و در این حوزه در از خدمات مطلوبی برخوردار است. وجود اتوبوس تندروی شهری، ایستگاه های مترو و خطوط تاکسیرانی در سطح منطقه گواهی بر تایید این موضوع است.

خطوط ۱۰ و ۲ اتوبوس تندرو شهری از منطقه ۱۷ عبور میکند. خط ۳ مترو تهران نیز از این منطقه عبور کرده و ایستگاه های مترو زمزم، شهرک شریعتی و عبدل آباد از این خط در این منطقه از تهران حضور دارند. هم چنین خطوط تاکسی نیز در این منطقه جهت دسترسی بهتر شهروندان تعبیه شده است. در این منطقه پایانه تاکسیرانی وجود ندارد اما خطوطی که از این منطقه عبور میکنند در تمام نقاط این منطقه و محلات مختلف دسترسی ایجاد نموده اند.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۷ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۷ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۷ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در گلچین | نصب داربست در بهاران | نصب داربست در ابوذرغربی | نصب داربست در ابوذر شرقی | نصب داربست در مقدم | نصب داربست در جلیلی | نصب داربست در امامزاده حسن | نصب داربست در آذری | نصب داربست در قلعه مرغی | نصب داربست در زهتابی | نصب داربست در زمزم | نصب داربست در بلورسازی