نصب داربست منطقه 9 تهران

نصب داربست منطقه ۹ تهران

منطقه ۹ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در غرب این شهر واقع شده و نصب داربست منطقه ۹ تهران جزو نیازهای ضروری مردم این منطقه می باشد.

این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده که دارای ۸ محله می باشد. ناحیه ۱ شامل ۳ محله و ناحیه ۲ شامل ۵ محله می‌باشد. از محله های آن میتوان خیابان آذری، مهرآباد شمالی و جنوبی، ۳۰ متری جی، ۲۰ متری شمشیری، ۲۱ متری جی، بلوار استاد معین و پل ساوه را نام برد.

جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ایران، ۱۷۴٬۲۳۹ نفر (۵۷٬۶۸۸ خانوار) شامل ۸۸٬۱۶۳ مرد و ۸۶٬۰۷۶ زن است.

ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۹ واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان استاد معین (میدان استاد معین) قرار دارد. از جمله ساختمان های مهم مربوط به شهرداری منطقه ۹ میتوان به ساختمان ناحیه ۱ آن منطقه واقع در خیابان هاشمی و ساختمان ناحیه ۲ واقع در بلوار ۴۵ متری زرند خیابان طالقانی اشاره نمود.

از مهم ترین اماکن منطقه ۹ تهران میتوان به پادگان جی ، پارک المهدی و فرودگاه مهرآباد اشاره نمود.

باید گفت که فرودگاه بین المللی مهرآباد یکی از فرودگاه های شهر تهران است که در سال ۱۳۱۷ تاسیس گردید. این فرودگاه نام خود را از روستای مهرآباد جنوبی ده بالا که پیشتر در آن منطقه واقع بود، گرفته است. این فرودگاه مجهز به سامانه های ILS و VOR می باشد. از جمله کسانی که در ساخت و توسعه پایانه های بین الملی این فرودگاه نقش اساسی ایفا کردند میتوان به ویلیام پریرای آمریکایی اشاره کرد که به همراه چند شرکت دیگر در سال ۱۹۷۲ به فرودگاه چهره ای جدید بخشیدند. مرکز آموزشی هلیکوپترهای بل نیروی هوایی در تهران را نیز همین گروه طراحی کرد.

جالب است بدانید که مهرآباد بعد از فرودگاه مسجد سلیمان، فرودگاه بندر لنگه و قلعه مرغی، چهارمین فرودگاه ایران و خاورمیانه است. در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۳۲٬۲۴۵ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام گشت و ۱۱۱٬۱۰۷٬۸۲۲ کیلوگرم بار و ۱۶٬۳۲۷٬۳۵۹ نفر مسافر از طریق آن جابجا گردید.

نام اصلی روستای مهرآباد، حسین‌آباد بود که در تملک حاجی میرزا آقاسی صدراعظم محمد شاه قاجار به سر میبرد. حاج میرزا آقاسی، حسین آباد را به ناصرالدین شاه هدیه داد و بعد از مدتی جزو مهریه عصمت‌الدوله؛ دختر ناصرالدین‌شاه، همسر دوستمحمدخان معیرالممالک، درآمد و نام مهرآباد را بر آن نهادند اما بعدها به مناسبت خرج های بی حد و رویه دوستمحمدخان، مهرآباد به گرو رفت و از تملک خاندان معیرالممالک خارج شد به گونه ای که حتی دادخواهی دوستعلی معیری پسر دوست‌محمدخان نیز نزد رضاشاه فایده ای نداشت.

در سال ۱۳۰۴ در دوران سلطنت رضاشاه بود که حق انحصاری هواپیمایی به شرکت هواپیمائی آلمانی یونکرس Junkers واگذار گشت و بعد از تأسیس باشگاه خلبانی، با ۲۰ فروند هواپیما در سال ۱۳۱۷، عملاً فرودگاه مهرآباد به دست آنها بنیاد شد. سال ۱۳۲۵ اولین گروه خلبانان نیروی هوایی به آمریکا اعزام شدند و بعد از آن نیروی هوایی در سال ۱۳۲۸ با هواپیماهای اف-۸۶ سیبر و تی-۳۳ در مهرآباد آغاز به کار کرد و عملیات پروازی را آغاز نمود. رشد هوانوردی و عضو شدن ایران در سازمان ایکائو منجر به رشد روزافزون صنعت ترابری هوایی مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران یعنی مهرآباد شد تا جایی که در سال ۱۳۳۷ هجری خورشیدی اسکناس های دویست ریالی ایران با نمایی از فرودگاه مهرآباد چاپ و منتشر شد.

فرودگاه مهرآباد در سال ۲۰۰۵ میلادی دارای شش پایانه بوده که عبارتند از پایانه یک و دو که مربوط به پروازهای ایران ایر، ایران ایرتور، آتا ایر و قشم ایر است. پایانه شماره ۳ فرودگاه به حجاج تعلق دارد. پایانه های چهار و پنج و شش به ترتیب برای خروج و ورود پروازهای دیگر شرکت ها می باشد. این فرودگاه در سال ۲۰۰۵ قادر به کنترل بیش از ۷۰ هزار پرواز عبوری، ۱۰ هزار پرواز داخلی و ۳۰ هزار نشست و برخاست بین المللی بوده است. در همان سال ظرفیت فرودگاه های ایران ۶۱ میلیون مسافر در سال بود که ۴۵ درصد مسافران هواپیما توسط فرودگاه مهرآباد، ۴۵ درصد توسط فرودگاه های مراکز استان ها و ۱۰ درصد توسط فرودگاه‌های اقماری سرویس داده میشدند.

طبق صحبت های معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی تا سال ۱۳۹۷، ۳۱۰ فروند هواپیما در ایران با متوسط عمر ۲۴ وجود دارد که ۱۵۰ فروندشان فعال است. این یعنی در حدود ۵۱٫۸ درصد از هواپیماهای ایران زمین گیرند که عمده این هواپیماها در پارکینگ های حاشیه فرودگاه مهرآباد مستقر هستند.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۹ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۹ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۹ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در استاد معین | نصب داربست در امامزاده عبدالله | نصب داربست در دستغیب | نصب داربست در دکتر کوشیار | نصب داربست در فرودگاه مهرآباد | نصب داربست درفتح | نصب داربست درمهرآباد جنوبی | نصب داربست در شمشیری