نصب داربست منطقه 11 تهران

نصب داربست منطقه ۱۱ تهران

منطقه ۱۱ شهرداری یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز شهر تهران واقع است. تا سال ۱۳۴۲ بخش های مهمی از منطقه ۱۱ جزو مناطق مرفه نشین و پر رونق تهران به حساب می آمد اما به صورت همزمان از لحاظ موقعیت مرکزی منطقه فعالیت های کارگاهی و بازارهای تخصصی در بخش های شمالی آن رونق پیدا کرد و به همین دلیل نصب داربست منطقه ۱۱ تهران به یکی از ملزومات اساسی اهالی این منطقه تبدیل شد.

منطقه ۱۱ تهران با مساحت ۱۱٫۷۵ کیلومتر مربع دارای ۴ ناحیه و ۱۹ محله می باشد که شبکه معابر آن شامل ۴۵٫۲ کیلومتر معابر شریانی و ۲۲٫۸ کیلومتر پخش کننده محلی میشود. این منطقه از تهران از سمت شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از سمت شرق به خیابان های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق شناس منتهی میگردد.

محله های این منطقه از تهران عبارتند از آگاهی، اسکندری، امیریه، انبار نفت، انقلاب – فلسطین، جمهوری، حر، حشمت الدوله – جمالزاده، راه آهن، سلامت، شیخ هادی، عباسی، فروزش – امیربهادر، قلمستان، مخصوص، منیریه، هلال احمر.

محله جمهوری یکی از محله های اصلی این منطقه است. خیابان جمهوری از خیابان رودکی آغاز شده و تا میدان بهارستان امتداد دارد. خیابان‌های اصلی و فرعی بسیاری در گذر این خیابان هستند که برخی از آنها مانند ولی عصر (خیابان پهلوی سابق) و کارگر جنوبی (خیابان سی متری سابق) تغییر نام یافته اند و برخی دیگر همچون لاله زار، صفی علی شاه، ملت و اکباتان بر نام های قدیم خود باقی ماندند. خیابان جمهوری جزو مناطق ممنوعه پرواز به شمار میرود.

منیریه نیز یکی دیگر از محلات اصلی منطقه ۱۱ است. منیریه یکی از محلاتی است که در زمان قاجار یکی از بخش های اعیان نشین تهران بوده است. خیابان منیریه فعلی که در همسایگی عمارت امیریه قرار داشت محل سکونت مادر کامران میرزا که در واقع همسر ناصرالدین شاه بود قرار گرفت، در این منطقه نیز باغی بزرگ که کل منطقه منیریه فعلی، خیابان ولیعصر فعلی، خیابان سپه و دانشگاه افسری را در بر میگرفت، بنا گردید. باغ مجلل منیریه محل تفریح و تفرجگاه صاحب منصبان و متمولین آن دوران به شمار میرفت. نام این محله از نام منیرالسلطنه مادر کامران میرزا برگرفته شده است. منیرالسلطنه ساکن عمارت منیریه بود که در این محل قرار داشت.

منیریه از سمت جنوب به خیابان فرهنگ و از سمت شمال به چهارراه سپه و از شرق و غرب به ترتیب به چهارراه ابوسعید و چهارراه لشکر منتهی میگردد.  از محله منیریه ای که روزی پر از دار و درخت و تفرجگاه عموم بود دیگر دار و درخت زیادی باقی نمانده و تنها دار و درخت موجود در این محل متعلق به درختان تنومند خیابان ولیعصر است. این محل هنوز بافت اصیل و قدیمی اش را حفظ کرده و در عین حال با رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی در کنار خانه های قدیمی میتوان آپارتمان های نوساز و مجلل امروزی را نیز مشاهده کرد. میدان منیریه امروزه به بورس فروش لوازم تفریحی و ورزشی تبدیل شده است و در این منطقه میتوان هر وسیله ای مربوط به هر رشته ورزشی را با کیفیت های متنوع یافت کرد.

وجود مراکز مهم سیاسی و نظامی مانند بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری، شورای نگهبان، شورای عالی امنیت، سازمان بازرسی کل کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام جزو ویژگیهای خاص منطقه ۱۱ است. هم چنین سفارتخانه کشورهای ایتالیا، فرانسه، لبنان، ارمنستان و نیز چندین پادگان نظامی که در این منطقه واقع هستند موجب شده تا همواره این منطقه پذیرای مهمانان خارجی و تردد آنها باشد و موقعیت استراتژیکی را به این منطقه بخشیده است.

موزه هایی همچون موزه جنگ، موزه مقدم، موزه قرآن کریم و موزه ثبت احوال نیز در این منطقه واقع می باشند. وجود مراکز مهم اقتصادی و بازارهای تخصصی با عملکرد فرامنطقه ای و فراشهری همچون تولید و فروش لوازم خودرو، انواع پیچ و مهره و ابزار آلات، بورس مواد غذایی پوشاک و البسه، لوازم صوتی و تصویری، مراکز نشر کتاب سراسری، مراکز مهم دانشگاهی و علمی از جمله دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه جنگ دانشکده افسری و دامپزشکی ارتش و همچنین وجود صدها مسجد و اماکن مهم آموزش کشوری در منطقه ۱۱ به این منطقه مرکزیت خاصی عطا کرده است.

جمعیت این منطقه از تهران طبق سرشماری که سال ۱۳۹۰ در ایران انجام شد، ۲۸۸٬۸۸۴ نفر (۹۸٬۵۵۶ خانوار) شامل ۱۴۲٬۸۷۷ مرد و ۱۴۶٬۰۰۷ زن بود.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۱ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۱ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۱ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در انقلاب | نصب داربست در جمهوری | نصب داربست در حر | نصب داربست در راه آهن | نصب داربست درمنیریه | نصب داربست در هلال احمر | نصب داربست در اسکندری