نصب داربست منطقه 12 تهران

نصب داربست منطقه ۱۲ تهران

منطقه ۱۲ شهرداری تهران یکی از مناطق قدیمی شهر تهران به شمار میرود که در مرکز این شهر واقع شده است. این منطقه مساحتی معادل ۹۱/۱۶ کیلومتر مربع را در برگرفته است که شامل ۶ ناحیه و ۱۴ محله می باشد. از اصلی ترین ویژگیهای این منطقه در بر داشتن بازار تهران و بسیاری از مراکز و نهادهای دولتی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، دادگستری استان تهران، پزشکی قانونی، سازمان بهزیستی، اداره پست مرکزی، مرکز تلفن ۱۱۸، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، اداره تشخیص هویت، بانک ملی مرکزی، بانک مسکن مرکزی، مجلس شورای اسلامی ، وزارتخانه هایی همچون وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و سفارتخانه هایی همچون سفارتخانه دانمارک، آلمان، روسیه، انگلیس، ترکیه، رومانی، تایلند در این منطقه می باشد.

منطقه ۱۲ تهران کانون تاریخی تهران و در واقع نقطه تولد و آغاز آن است. روستای تهران که در منابع قرون ششم و هفتم از آن یاد گردیده و مرکز شکل گیری شهر تهران بوده است، در محدوده فعلی این منطقه قرار دارد.

منطقه دوازده قلب تجاری شهر تهران است و میتوان آن را به عنوان مرکز ثقل شهر تهران قلمداد کرد. با این حال از آنجایی که بافت شهری آن اغلب قبل از دهه چهل شکل گرفته و بخش مهمی از بناهای بعد از این دهه از بافت های بدی تشکیل شده است، این منطقه را به نمونه ای از بافت فرسوده بخش مرکزی تهران تبدیل کرده است. با این تفاسیر گرچه بسیاری از عناصر و فضاهای شاخص و باکیفیت قدیمی در منطقه دوازده تهران از بین رفته است و بیش از یک سوم از سطح منطقه فرسوده محسوب میگردد، اما استخوان بندی موجود در آن، تا حدی با استخوان بندی تاریخی شهر مطابقت دارد به گونه ای که هنوز بازار، مرکز ثقل منطقه بوده و قطب هایی چون ارگ، میدان توپخانه، باغ ملی و میدان بهارستان کانون های اصلی آن به شمار میروند. با توجه به قدمت تاریخی و وجود جاذبه های متعدد، این منطقه مورد توجه سطوح مختلف محلی، ملی و بین المللی قرار گرفته است.

جمعیت این منطقه از تهران طبق سرشماری که سال ۱۳۹۰ در ایران انجام شد، ۲۴۰٬۷۲۰ نفر (۷۶٬۶۲۸ خانوار) شامل ۱۲۲٬۱۴۱ مرد و ۱۱۸٬۵۷۹ زن است.

این منطقه از شمال به خیابان انقلاب اسلامی، از جنوب به خیابان شوش، از شرق به خیابان ۱۷ شهریور و از غرب به خیابان های حافظ و وحدت اسلامی منتهی میگردد. این منطقه دارای ۵۶٫۳۹ کیلومتر معابر شریانی، ۶۹٫۱۹ کیلومتر معابر جمع و پخش کننده محلی، ۴ پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی داخل شهری، ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، ۴٫۳۲ کیلومتر پیاده راه، ۱۹۲ ایستگاه تاکسی و اتوبوس و دارای ظرفیت پارکینگ ۷۷۰۰ خودرو می باشد.

منطقه ۱۲ تهران شامل محله های دروازه شمیران، فردوسی، لاله زار، پامنار، بازار بزرگ و خانی آباد می باشد.

میدان فردوسی که یکی محله های منطقه ۱۲ تهران می باشد، درواقع یکی از قدیمی ترین میادین شهر است که از دوران قدیم وجود داشته و امروزه حتی ساختمان‌های قدیمی‌ آن زمان نیز پا برجا هستند و به خاطر بزرگداشت استاد سعدی، مجسمه آن بزرگوار در مرکز میدان نصب گردید. در این میدان میتوان انواع و اقسام صرافی ها را شاهد بود. فروشگاه های چرم نیز در کنار صرافی ها به فعالیت خود ادامه میدهند. البته از آنجایی که شرکتها و سایر موسسات دولتی در طول خیابان فردوسی به صف شده اند موجب گردیده که این محله دولتی به حساب آید.

از جمله اماکن تاریخی منطقه ۱۲ تهران میتوان به کاخ گلستان، بازار تهران، مسجد جامع تهران، مسجد شاه تهران، امامزاده روح الله و امامزاده سید ناصرالدین اشاره کرد.

موزه های این منطقه عبارتند از موزه آبگینه و سفالینه، موزه استاد صنعتی، تهران، موزه ایران باستان، موزه پست و تلگراف، موزه دوران اسلامی، موزه سکه تهران، موزه شهید رجایی، موزه صلح تهران، موزه صنعتی (تهران، موزه علوم و فناوری ایران، موزه ملی ایران، زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری (موزه عبرت). هم چنین پردیس سینمایی چارسو و پردیس سینمایی شکوفه جزو سینماهای این منطقه از تهران می باشند.

اگر بخواهیم به ایستگاه های مترو این منطقه اشاره کنیم باید گفت که ایستگاه متروی امام خمینی، ایستگاه متروی بهارستان، ایستگاه متروی پانزده خرداد، ایستگاه متروی خیام، ایستگاه متروی دروازه دولت، ایستگاه متروی دروازه شمیران، ایستگاه متروی سعدی، ایستگاه متروی میدان محمدیه، ایستگاه متروی ملت و ایستگاه متروی میدان شهدا در این منطقه واقع هستند.

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۲ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۲ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۲ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در پامنار | نصب داربست در میدان فردوسی | نصب داربست در بازار تهران | نصب داربست در خانی آباد | نصب داربست در لاله زار | نصب داربست در دروازه شمیران