نصب داربست منطقه 16 تهران

نصب داربست منطقه ۱۶ تهران

منطقه ۱۶ شهرداری یکی از مناطق شهری تهران می باشد که در سمت جنوب شرقی این شهر قرار دارد. منطقه ۱۶ تهران از سمت شمال به خیابان شوش، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان، از سمت شرق به خیابان فدائیان اسلام و از سمت غرب به خیابان بهمن یار منتهی میگردد.

جمعیت این منطقه از تهران طبق سرشماری که سال ۱۳۹۵ در ایران انجام شد، ۲۷۸۷۸۳ نفر (۸۹٬۹۲۸ خانوار) شامل ۱۴۴٬۵۷۸ مرد و ۱۴۳٬۲۲۵ زن بود.

خیابان صابونیان که واقع در منطقه ۱۶ تهران است، در واقع زمینی باقیمانده از یک قبرستان قدیمی است که در گذشته محدوده ناامنی بود اما امروزه به محلی امن و به راسته بلورفروش ها تبدیل گردیده است. هم چنین محله های نازی آباد،علی آباد شمالی و جنوبی، خزانه، یاخچی آباد و تختی جزئی از منطقه ۱۶ می باشند.

نازی آباد از نظر امکانات بهترین محله در منطقه ۱۶ می باشد. این محله روز به روز در حال پیشرفت بوده و اتوبوس، مترو و تاکسی در محله نازی آباد در دسترس است. نازی آباد امروزی در گذشته دهی به اسم نازآباد بوده است. شنیده ها حاکی از آن است که این محله را ناصرالدین شاه برای یکی از سوگلی هایش به اسم نازخاتون خریده بود. ناصرالدین شاه برای نازخاتون در این محل قصری ساخت که بعدها تبدیل به پارک گردید. در سال ۱۳۳۴ با اضافه شدن این محله به محله های جنوب تهران، نام محله نازخاتون به نازآباد و سپس به نازی آباد تبدیل شد.

مسکونی شدن محله نازی آباد با شکل و شمایل فعلی و امروزی اش به سال ۱۳۲۰ و دوران نخست وزیری محمدعلی فروغی باز میگردد. در آن زمان دولت تصمیم گرفت در این اراضی، هزار دستگاه واحد مسکونی ارزان قیمت بسازد. دلیل انتخاب نازی آباد برای این کار، نزدیکی آن به راه آهن، کارخانه بلور‌سازی، سیلو و دیگر مؤسسات صنعتی بود و میتوانست محلی باشد برای سکونت و زندگی کارگران این مؤسسات.

اگر بخواهیم به معرفی سینماهای منطقه ۱۶ تهران بپردازیم باید از سینماهای زیر نام برد :

– فرهنگسرای بهمن (اولین فرهنگسرای شهر تهران می باشد که یکی از مهم ترین و پر برنامه ترین مراکز فرهنگی پایتخت نیز به شمار میرود. این فرهنگسرا که در جنوب تهران و در شهرداری منطقه ۱۶ واقع است، برنامه های گوناگون فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و… برای شهروندان جنوب تهران برگزار میکند.)

– پردیس سینمایی لوتوس مال با ۱۴ سالن سینما

ایستگاه های راه آهن و متروی واقع در منطقه ۱۶ تهران عبارتند از :

– ایستگاه راه آهن تهران (کلنگ ساختمان ایستگاه راه آهن تهران در ۲۳ مهر ۱۳۰۶ به زمین زده شد، آن هم با حضور رضا شاه در اراضی جنوبی تهران، که تمام آن بیرون از دروازه گمرک برای همین کار در نظر گرفته شده بود. وسعت ایستگاه راه آهن تهران حدوداً ۱۷۴ هکتار است. بنای ساختمان ایستگاه راه آهن مربوط به دوره پهلوی اول می باشد که در جنوب میدان راه آهن در تهران واقع است. معمار اصلی ایستگاه راه آهن یک معمار اکراینی به اسم ولادیسلاو ولادیسلاوویچ گارادیتسکیی بود. بنای ایستگاه مرکزی راه آهن، با الهام از شکوه معماری ایران باستان، با استفاده از شیوه اکسپرسیونیسم آرمانگرا ساخته شد).

– ایستگاه مترو پایانه جنوب (یکی از ایستگاه‌های خط ۱ متروی تهران می باشد که در ترمینال جنوب واقع است).

– ایستگاه مترو شهید بخارایی (یکی از ایستگاه های متروی تهران می باشد که در جنوب تهران و در محله خزانه واقع است).

– ایستگاه مترو شوش (این ایستگاه که در تقاطع خیابان خیام و خیابان شوش تهران قرار دارد جزو ایستگاه های خط یک مترو تهران است. در خط یک مترو تهران از ایستگاه شوش به سمت تجریش ریل گذاری در زیرزمین انجام شده اما از ایستگاه مترو شوش به سمت کهریزک ریل مترو روی زمین است و به سمت کهریزک میرود).

– ایستگاه مترو علی آباد (این ایستگاه که یکی از ایستگاه های متروی تهران می باشد در خیابان علی آباد محله علی آباد شمالی قرار دارد و در خط یک مترو تهران واقع است).

– ایستگاه مترو جوادیه (یکی از ایستگاه های خط ۳ متروی تهران می باشد که در حد فاصل پل جوادیه و میدان رباط کریم قرار دارد. این ایستگاه مورخ ۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ تأسیس گشت و فضای سرپوشیده آن در حدود ۳٬۷۸۰ مترمربع می باشد).

در طی سال های گذشته مجموعه داربست پایدار با انجام بیش از هزار پروژه موفق در منطقه ۱۶ شهر تهران یکی از فعال ترین و موفق ترین شرکت های حوزه داربست فلزی بوده است که به جرات می توان گفت در تمامی محله های منطقه ۱۶ شهر تهران نصب داربست به صورت موفق انجام شده است و تمامی برج سازان این منطقه رضایت ۱۰۰ درصدی از خدمات داربست پایدار داشته اند. در زیر محلاتی که در منطقه ۱۶ تهران نصب و اجرای داربست صورت گرفته است را عنوان نموده ایم.

نصب داربست در نازی آباد | نصب داربست در علی آباد | نصب داربست در خزانه | نصب داربست در جوادیه | نصب داربست در یاخچی آباد | نصب داربست در تختی